LÅGPRISGARANTI:

Hittar du samma vara till ett lägre pris hos någon av våra konkurrenter inom Sverige kompenserar vi dig med ett presentkort på mellanskillnaden. Lågprisgarantin gäller endast under förutsättning att varan finns i lager hos konkurrent. Lågprisgarantin kan ej kombineras med kampanjerbjudanden samt "På köpet" kampanjer eller bonusprodukter. Lågprisgarantin gäller ej när konkurrenter har utförsäljning. Garantin gäller i 14 dagar efter att du mottagit dina varor.

BESTÄLLNING:

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till info@flies.se . Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

LEVERANSTIDER:

Alla varor skickas med Posten eller DHL och våra normala leveranstider är 1-4 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på e-postadress info@flies.se. Vid försenad leverans har du alltid rätt att häva ditt köp. Risken för inhandlade varor övergår till köparen när leveransen görs.

PRISER:

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

FRAKT:

Vi har fri frakt på samtliga produkter i webbshoppen. Alla varor skickas med Posten eller DHL och normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på e-postadressen info@flies.se. Vid reklamationer och övrig service kan en fraktkostnad tillkomma för hantering men kommer då tydligt framgå vid beställning.

BETALNINGSSÄTT:

Faktura: Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av BP Fiske AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Betalkort: En betalkortsorder läggs enbart via hemsidan, ej telefon. Din beställning belastas på det kortnummer du angett.
Vi accepterar endast kort utgivna av nordiska banker. Dock ej American Express och Diners Club. Vid misstänkt otillbörligt kortköp förbehåller vi oss rätten att begära in personnummer för verifiering av adress. I dessa fall levereras varor endast till folkbokförd adress. Vid uthämtning av förbeställd order i vår lagerutlämning, skall ID-kort kunna uppvisas på plats.

Villkor Svea ekonomi

PERSONUPPGIFTSLAGEN (PUL):

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register. Läs mer om personuppgiftslagen här.

ÅNGERRÄTT:

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Vi på flies.se har valt att utöka ångerrätten till 30 dagar för att ge dig längre tid.

REKLAMATION:

Meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på info@flies.se eller telefon 076-7639679. När du har meddelat oss så skickar vi en förbetald returfraktsedal och anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

RETUR:

Retur skall ske inom 14 dagar från leveransdagen under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning. Vi följer distans och hemförsäljningslagen. Varan skall returneras med originalförpackning och i väsentligen oförändrat skick. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt. Innan du gör en retur ska du alltid meddela oss först.

Returadress:
BP Fiske AB
Skolgatan 39B
903 27 Umeå

BYTESVILLKOR:

Vid byte av produkt, t.ex vid ändring av storlek med mera gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig. OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via telefon 076-7639679 eller via e-post: info@flies.se innan du vill byta dina varor!

EJ UTHÄMTADE PAKET

Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så debiteras du vår kostnad för att skicka ditt paket fram och tillbaka samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 300 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

TVIST:

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

PRODUKTINFORMATION:

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra.

FORCE MAJEURE:

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen.
Genom att använda denna hemsida antas du vara okej med det. Läs mer